tiistai 21. helmikuuta 2012

Ärsyttää!

Vaimoa ärsyttää nyt. Jaa mikä? Noh, aika lailla kaikki, mutta lähinnä allekirjoittanut.

Viimeisen vuorokauden aikana olen saanut kuulla kunniani harrastuksistani, hajustani, kosketuksesta, mässyttämisestä, hönkimisestä ja hengittämisestä. Ja varmasti monesta muustakin asiasta, jotka eivät vain nyt juuri juolahda mieleeni. Olen toistaiseksi pysynyt tyynenä ja koittanut muistaa vanhan hyvän ohjeen: vedä syvään henkeä ja laske kymmeneen. Tosin ilman tuota hengen vetoa, koska se ärsyttää vaimoa. (Vaimo korjaa: saan kuulemma vetää henkeä, kunhan en hengitä sitä ulos. Koska se ärsyttää.)

"Jos vielä kerrankin hönkäiset..."
Tässä eletään nyt toista päivää melkoisen ärripurrin kanssa. Tosin pikkuhiljaa alan oppia pitämään pahimmat känkkäränkät loitolla. Siihen auttaa parhaiten myönnyttely. Toistan vain lauseita Kyllä, rakas, En tietenkään, rakas tai Olen kyllä ihan täysin samaa mieltä. Rakas.. Tarkoitin sitä tai en.

Muuten aika on kulunut "rattoisasti" pohtien niitä pirun vaunuja. Parit liikkeet on nyt käyty läpi, kuten myös parit tiukkasävyiset keskustelut. Tai siis minähän olen tietysti vain myönnytellyt, mutta vaimo saa tehtyä kyllä keskusteluista tiukkasävyisiä silloinkin, kun olen samaa mieltä hänen kanssaan. Ärripurri. Noh, vaunujen vaatimukset alkavat olla selvillä. Ne tulevat tässä:

  • Yhdistelmät
  • Kääntyvät, lukittavat, mahdollisimman isot etupyörät
  • Heittoaisa
  • Kiva väri
  • Keskiöjarrut
  • Täyskumi-/kennorenkaat

Kiva väri on nyt sitten ihan vaatimuksena, koska vaimo päätti iskeä vyön alle toteamalla, että hän joutui jo hääpuvustaan tinkimään, eikä aio vaunujen kohdalla tehdä samoin. Auts. Mitä tuohon voit sanoa. Minäpä kerron, mitä siihen voi sanoa: Olen kyllä ihan täysin samaa mieltä, rakas.

Näin ollen ollaan rajattu vaihtoehdot aika lailla kolmeen malliin: kärkipaikkaa rankingissa pitää tällä hetkellä jo edellisessä postauksessa esitelty Hartan Topline S tiukasti kannoillaan Teutonia... 

(Seuraavaksi autenttista tekstiä juuri tällä samaisella hetkellä käydystä keskustelusta.)

Minä: Missäs ne Teutonian esitteet on?
Vaimo: Ei kai meillä muita vaihtoehtoja ole?
Minä: Jaa kuin noi Hartanit vai?
Vaimo: Niin.

Eli ilmeisesti päätös on tehty. Hartan Topline S on "meidän" valintamme. :)

Mahdollinen värivaihtoehto. Oikeasta mallista kuva edellisessä postauksessa.

iPhone: VIIKKO 14, PÄIVÄ 5
Onko mahavauvallasi jo lempinimeä?

Eipä oikeastaan. Minä sanon vauvaa kavereiden kanssa "Mötköksi" ja vaimo kutsuu kuulemma (mielikuvituksellisesti) "Pikkuiseksi". Mutta yksi asia on varma: masuasukiksi vauvaa ei tulla kutsumaan. Saati sitten rakkauspakkaukseksi. Ja vaimo on samaa mieltä kanssani.

7 kommenttia:

  1. Hyvä ettet ota ittees noita iskuja vyön alle ja että kaikki sussa ärsyttää.. Mulla nimittäin sama tilanne ja poikaystävä onkin kovilla kun rupes jopa ärsyttämään se "kyllä rakas" lausekkin ja alistuminen.. :D Mutta ei me pahalla tarkoteta! :)

    VastaaPoista
  2. Juu eihän näistä kannata itseensä ottaa. Syytän vaan hormoneja ja tilitän sitten kavereille viikonloppuisin. :D

    VastaaPoista
  3. Mulla oli kanssa aivan sama silloin kun ootin esikoista. Kyllä sitä miehelle valitettiin kun hänen jalkansa haisivat, hengitys ärsytti, hänen hampaiden narskuttelu öisin, hänen äänensä ja tyyliin kaikki mitä hän teki niin oli aivan hirveää mun mielestä .. :D

    VastaaPoista
  4. :) hymyilee aamuteellä ja miettii kovasti kuinka oma mieheni ottaa "iskuja" vastaan juuri noina kamalina päivinäni. Hatun nosto teille kaikille odottaville isille!

    VastaaPoista
  5. Ihan vedet tuli silmiin kun luki tätä, ja alkoi muistella omia raskaus aikoja.. :') Kyllä tuo odotusaika on niin ihanaa, siitä kannattaa nauttia täysin rinnoin! (vaikka niitä huonoja hetkiäkin on) Teillä on vielä matkaa edessä, mutta odotus palkitaan! Mukavia päiviä teille :)

    VastaaPoista
  6. Meillä esikoinen oli Tapio-Irmeli, toinen Kirppu ja kolmas Lumipallo :). Ja noista kilareista, mä oon välillä niin kauhee hormoonihirviö, et ei tuo ukko tiiä miten sen pitäis mulle puhua. Samaa mieltä ja mä kihisen, eri mieltä ja mä huudan :D. Mutta onneks se on ohimenevää, eikä pahalla tarkota.

    VastaaPoista

Ethän lisää kommentteihin kirjoittajan tai hänen perheensä yksityisyyttä loukkaavia tietoja, kuten nimiä, puhelinnumeroita tai osoitteita. Kiitos.